dinsdag 2 juli 2019

2019 Noord Spanje

Inschepen op 1 juli, tja en dan is er schade gevaren aan ons schip. Shit de Hydrovane is dwarsdoormidden, het lichtmetalen frame. Dan volgt een traject van Havenmeester bellen, gegevens opzoeken bij de havenmeester, Op een kladje de gegevens gekregen,  etc. Uiteindelijk na 5 telefoontjes krijg ik de Lemmer Charter aan de telefoon, doch ze hebben ‘alleen bemiddeld’. De havenmeester in een andere haven van Lemmer is de beheerder, ... maar we krijgen geen contact. ‘S avonds ga ik appen naar de 2 nummers en stuur een pissige mail naar de Haven van Stavoren. Hier wordt ik dinsdagochtend over teruggebeld, ze hadden me gebeld....een 088 nummer neem ik eigenlijk nooit op, lesje.... Maar ze hadden ook nog een kopie van het paspoort. Zo werd ik ook gebeld door de beheerder en kreeg naam van de verzekeraar, het nummer van de polis en de naam van het schip. Mijn assuradeur KlaasJan had al gezegd dat ze met de verzekeraar gingen bellen. Ook Rob Beute al gebeld en de leverancier van de Hydrovane, ik wil namelijk asap een nieuw exemplaar. 
Door deze commotie MaPa gevraagd de volgende dag mee te varen naar Enkhuizen (ipv ‘s avonds te gaan eten), te lunchen in Enkhuizen en dan met Bep Glacius weer terug naar Stavoren. 

Om 10.15 uur waren MaPa er, Pa had voor ons (op verzoek) nog een bleekselderij gekocht bij Gerritsma. De dag was prachtig, NW-2 dus met fokje liepen we zo’n 2,5 knoop. Na 2 uur knorde de magen en ging het ijzeren zeil erbij, we legde aan in de Oude Haven en gingen een pannenkoek eten, een mooie wandeling door Enkhuizen en om 16.45 uur gingen Mapa met Bep naar de overzijde. 

Wij maken het schip Zeeklaar met lijnen, Joon etc.., de ‘verse boodschappen’ worden gehaald bij de AH zodat we donderdag eventueel gelijk door kunnen varen bij goede wind, de pilots komen uit de kast, iridium (satelliet telefoon) wordt weer geactiveerd. Kortom, de vakantie (of is het ‘de reis’) is begonnen.....!

Het plan is om morgen naar Amsterdam te gaan, gezellig te eten met Annick en dan donderdag door.... We zijn ook al gespot door Iskander. Ze gaan morgen naar Den Helder, dan Ramsgate en hebben ook Spanje op het programma. Wie weet ergens een ‘meet en greet’ .....

       
Fijne verrassing bij aankomst....


        
Enkeltje terug Enkhuizen Stavoren











Geen opmerkingen: