We varen sinds 2018 met een Breehorn 48. Het is de derde Breehorn 48 die is gebouwd en de eerste met een pilothouse. Het ontwerp is van Simonis Voogt. Vanwege de pilothouse is de opbouw door Simonis Voogt iets aangepast. Op lange stukken in koud weer, kunnen we binnen zitten, navigeren en hebben we fantastisch zicht. Een stoere boot, ook voor koude gebieden.
Ook hebben we een helmstok, zodat we toch genoeg ruimte hebben in de kuip. Een heerlijk schip en met een 'ondiepe' kiel van 2 meter kunnen we toch op bijna alle plekken komen die we willen zien.
Salcombe 2019
2018 Stavanger Zeerob haalt de Stad Amsterdam binnen tijdens de tallshipsrace met Annick zwaaiend aan boord
Bouw 2017-2018 Zeerob
Keuze: We kozen een pilothouse voor lange tochten en een 2 mans crew. De Breehorn 41 vonden we qua schip ideaal, heerlijke zeiler en gezellig interieur. Dit, maar dan met een pilothouse. Een schip kopen, nieuw of gebruikt, is een mooie ervaring maar het bouwen met Team Breehorn is een unieke kans en ervaring. We laten InaMatt het interieur ontwerpen dat Breehorn geheel conform de sfeer en stijl bouwt.
Naast gezelligheid in de haven is ook fit blijven tijdens lange tochten belangrijk. Op onze tocht naar de ideale boten spraken we een aantal Bestevaerzeilers, na deze gesprekken waren we overtuigd van een pilothouse. Maar de community van de Breehornzeilers en het fijne van een polyesterschip deed ons besluiten om te kijken of er een Breehorn Pilothouse ontwikkeld kon worden. En jawel, ze is er! voor ons een groot succesnummer.
Breehorn 48 nummer 3 Waterballast, 800 liter links/rechts dmv drinkwater Diesel 550 liter SB, aansluitingen met kranen voor de aan/retourleiding, per kachel een aansluiting Drinkwater (zonder ballasttank) 550 liter BB 12 volt voor o.a. navigatie instrumenten 24 volt voor overige systemen 220 volt vanuit een Victron 3000
Zeilgarderobe Grootzeil , de Vries Sails, 4 reven met oranje top (2021) Kotterzeil, furler hand Selden vast (2020) Genua, furler electrisch Selden Code 0 Gennacker
Navigatie: Raymarine, Plotter, AIS-B, VHF, Stuurautomaat met Jeffa Motor Navtex Radar op Paal
Communicatie: SSB Icom802 , VHF, IridiumGo 2 VHF antennes, radarpaal en top van de mast (uitwisselbaar) 2 Internet & 1 maal 4/5 G antennes op de RadarPaal Iridium antenne op RadarPaal
Stroomvoorziening: Watt&Sea Pod, sb naast roer Dynamo 24 Volt 110Ah Dynamo 12 Volt 50 Ah 4 Zonnepanelen op Pilothouse Wallstroom via Victron 3000
Accupakket: 2 Littium 300A beide 24V 2 AGM 160 A boegschroef/ankerlier 2 maal 12V Lood 75A 12 V
Geen opmerkingen:
Een reactie posten