vrijdag 7 augustus 2015

6 augustus, ligdag Stralsund

Gisteren al Stralsund bekeken, quickview in de avond! matig gegeten wel lekker koffie met likeur op de markt! Vastbesloten om morgen/vandaagdus de stad te gaan bezoeken en lekker rondlummeleln. 
De eerste 2 uur deed Dianne wat mail en telefoontjes en ik had wat boot klusjes op de agenda. Na afronding waren we gereed voor de Stadsverkenning.
Om 1100 waren we in de stad bij het VVV, we kochten een rondleiding en gingen alle straten af en genoten van de stad en zijn prachtige historie. Ondertussen hadden we een reservering gemaakt bij "ScheelsGourmet", ook Merkel was in de kelders wezen eten. Echter de dag ging heerlijk aan ons voorbij, de lunch was een lekkere griekse salade voor 2 en na de route vonden we een Vodafone zaakje voor "hotspot", na een halfuur had de verkoopster hem aan de praat (moesten wel cash pinnen :( ), deze hotspot met 5GB opgeladen dus we kunnen volop downloaden....heerlijk vooruitzicht. Om 1700 waren we terug op de boot met heel Stralsund in onze benen en 'vriend' van deze stad. Bij de boot gekomen slingerde ik de gekochte stootwil aanboord in de kuip........Later was ik galant en focus op het aanboord komen van Dianne. Stootwil vergeten!!! stapte routinematig in de kuip!! Helaas geen bank maar een ronde stootwil, deze nam mijn voet en daardoor donderde ik vol de kuip in. Nog net levend, schrik in 't lijf...pijntjes....pffffffffffff effe zitten met glaasje water! Zo zou je maar zo je nek breken op een nieuwe blauwe stootwil van 29,90..... 10 minuten later bleek niets gebroken, mijn gespierde lichaam herstelde zich verbazend snel. 
Scheels had zo zijn bekoring, wij zaten netjes in vol ornaat aan de dis......Zaten verkeerd.... moesten bij Scheels Gourmet te zijn, hier een 3 gangen met wijnassortiment genoten en geconcludeerd dat we een geweldig leven hebben. Nadat het 2200 werd zijn we nog even de knipe in gegaan en 2 biertjes (klein) genoten. 
Mooie

Geen opmerkingen: