vrijdag 11 augustus 2017

Stralsund (Rugen)

Om 0800 staan we op het dek voor de Run van Stralsund, we hebben een route bekeken langs de schitterende boulevard. Na 4 km draaien we om en eindigen bij de steiger als de klok 8 km aangeeft. DONE!


De zon staat al hoog en de warmte is fors, we ontbijten heerlijk in het zonnetje en genieten van het gaan van de schepen. Nu ook moeten er veel door de spoorbrug richting het oosten. Na een bakkie begint het chillen, helaas krijg ik een zomer griep (denk ik), en ga een paar uur plat. Rond 1400 doen we enkele klusjes zo ook het toilet voorzien van nieuwe rubbers. Hierna gaan we kijken of we de shopbehoefte van Dianne kunnen bevredigen. Na een fietstocht door schitterende wijken parkeren we bij ene 2e handsshop waar ze ook 1e handskleren hebben en wandelen door alle winkelstraten. (Nb het Marc Cain hemdje dat D toevallig aan heeft van zo'n 8 jaar geleden hangt daar in de etalage). Regelmatig belanden we binnen in een zaakje en vaak is er een zitje voor mij, helaas mag ik de aangeboden koffie niet aannemen.......ze hadden nl. Niets.

Na het 'kijken, kijken niet kopen' middagje besluiten we op de markt een biertje te nemen en te genieten van jonge kinderen die spelen met een 'pratende' fontein. Leuk schouwspel, een compliment voor de bedenker van deze fontein. Doet mij denken aan mijn overbuurman die ons waterpartijtje te hard/luid vond...hoop dat deze man ooit Stralsund bezoekt en ziet wat een vreugde een fontein/pomp geeft. 
We genieten heerlijk van het eten in de kuip en alle laatkomers van deze avond, om 2200 nog even een filmpje en dan vroeg te kooi om morgen Warnemunde te gaan bezoeken.
 
was van de gasten
Voorbereiding voor de onze volgende opstapper..

Geen opmerkingen: