maandag 26 juli 2010

25&26 juli

Gistermorgen was een lekker ochtendje. We lagen in vlissingen en waren van plan om 11 uur te vertrekken. Toen wou robje ineens om 10 uur weg maar dat plan ging mooi niet door omdat het water te laag was. Uiteindelijk was het toch rond 11 uur dat we de haven verlieten en werden al wegvarend toe gelachen door de havenmeester die bij de dames wel in de smaak viel. Het ging een lange tocht worden En het weer werd iets slechter en echt warm was het niet meer. Ik ging al weer vissen met onze eigen creatie. Het ging niet heel goed dus gaf het feit dat we niet op de zee zaten de schuld. Aangekomen bij een sluis met een brug en weer werd de hoogte van de boot verkeert ingeschat en kraste de antennes de onderkant van de brug, toch maar even terug. Uit de sluis zei nikki dat ze ging lezen in bed en die zagen we de eerste paar uur dus niet meer terug, het ging iets minder goed met nikki dan ze zei maar na een paar uurtjes was ze er weer boven op. Morgen toch even een pilletje voor het zeilen. Eindelijk aangekomen in zierikzee gingen we lekker eten, tonijnsalade stond op het menu. Na het eten hebben zijn we even naar het stadje gaan wandellen voor een terrasje en een ijsje. Ik had nogal last van blaren op mijn hakken dus liep wat raar en werd daarom ook uitgelachen. Terug bij de boot gingen we cluedo doen en daar waren Annick en nikki duidelijk het beste. Daarna allemaal gaan slapen. De volgende ochtend werden we wakker gebeld door Victor die even verhaal moest doen van het leven thuis. Dianne papa en ik gingenhard lopen en op het laatste moment besloot ik toch te gaan fietsen. Het werd een grootere tocht dan gepland van ongeveer 45 minuten. Eenmaal terug gingen we ontbijten met warme croissantjes. Daarna het stadje in voor boodschappen en wat drinken. We ginge ook de uitdaging aan om een bolus te eten wat het lekkerste gebak van Zeeland blijkt te zijn. Terug op de boot gingen we varen naar Sint annaland. We moesten wachten op een brug en toen gingen Annick en ik zwemmen. Toen uit het water gingen we de bolus eten. Het was erg lekker en we hadden wel zin in nog een maar helaas hadden we er niet zoveel gekocht. Nikki moest aan het werk en ging de stootwillen binnenhalen en heeft het zeil ingrerold. Het was een redelijk kort tochtje en waren aangekomen in Sint annaland. Nikki annick en ik gingen het stadje in. Er was niet zoveel te beleven. We gingen even wat drinken en ik had meteen sjans met de serveerster waardoor ze ook meteen een glas omstootte. Daarna kwam er nog een en daar had ik ook sjans mee, ze reed paard en kende de geschiedenis uit haar hoofd van Zeeland. Terug van het restaurantje gingen Annick en nikki koken en tweifelde over hun kook kunsten. Het was achteraf erg lekker en smaakte dus heel goed. Na het eten gingen we een ijsje eten. Daarna gingen Dianne en papa wandellen en wij in de kuip zitten. Dit waren 25&26 juli. Wat ik me wel afvraag is of ik nou echt als enige vrijgezel overblijf nu nikki erg veel smst met R.


Groetjes lennard.

Geen opmerkingen: