zaterdag 18 augustus 2007

zaterdag 18 aug vertrek vanuit antwerpen naar breskens

Opstaan! 0600, en wat horen we mapa op de steiger. ik nog onder de douche en dianne moest nog nat worden, erlag nl al een antwerpsschip voor de londonbrug. wij gooiden om 06.20 de trossen los en gingen om 0630 sharp door de brug en de serbr.. en mochten toen nog een klein uurke wachten aan de kaai voor de royersluis. om 0815 voeren we de schelde op en kregen na een halfuurtje stroom mee. om 0915 liggen we voor de ketelplaat boei 92 rood (speciaal voor leo ivm zijn 'kapotte simkaart'.
dianne ligt lekker in de zon te lezen met warmte ondergoed, handschoenen, zonnebril in Joe Speedboot.
De tocht over de schelde liep gesmeerd, tot Hansweerd liepen we gemiddeld 8,5 knts en op de motor. Hier hebben we de zeilen gezet en lekker tot Breskens gezeild, het was een prachtige dag.
Arived om 14.45 in breskens, getankt 145 liter (schip loopt dus 2 liter per uur hebben nl. 71 draai uren).

1 opmerking:

Anoniem zei

Hee Dk&Pa.
SodeJu! Om half 7 op.. Toen lag ik nog in bed. ik sliep tot 11 uur.Ik was zo moe. Ik ga vanaf nu elke dag naar jullie weblog kijken!
Heb gister al mijn boeken gekaft. Poepoe...
Nouja.. Tot de volgende blog. Kusskuss Annick