dinsdag 14 augustus 2007

hansweerd=>antwerpen, 14 aug




na een heerlijke nacht in het achterafje in hansweerd, de dodestad genaamd, ging dk even op de fiets naar wemeldingen om de kaart 1803 te scoren, en natuurlijk voor ruim 8 eùro en 20 km trappen de sleutels van vic op de post zodat hij volgende week zijn eigen stalen ros weer heeft. ik heb even kantoor gebeld en 2 telefoontjes tbv de verhuizing en kantoor/airco, hierna even weblog bijgewerkt en de koffie gereed voor als dk terug zou komen. zit ik net 5 min te lezen heerlijk de engelenmaker van stefan brijs (aanrader) is dianne al terug met hele verhalen over sjagrijnige mannen.
DK: na een speurtocht door Hansweer (zelfs het Rabobankpand is te koop, wat een doods dorp!!!) door naar Wemeldinge en eindelijk het postagentschap in de Meermarkt gevonden. Helaas was ik de eerste die een pakketje wilde laten posten. De baas moest erbij gehaald worden om te vertellen hoe dat moest, maar ook voor hem was het de eerste keer. Als ik een prijs zou moeten uitreiken voor de meest onvriendelijke en horkerige Zeeuw was het aan hen. Na dat ik een half uur had gewacht en hij twintig klanten tussendoor hielp en begreep dat ik echt niet weg zou gaan bood hij aan dat ik wel een 'oude krant kon kopen' als ik wat vulling voor in mijn veel te grote doosje wilde (omdat hij niet kleiner meer had waardoor ik geen brievenbuspakketje had en extra porto moest betalen). Bij gratie Gods kon er nog een plakbankje af. Gauw weg daar..
Tijdens de 10 kilometer terug kon ik alle agressie er weer mooi uittrappen op een van onze geweldige vouwfietsjes.

Om 1200 voeren we de sluis in en zijn dan snel richting antwerpen gevaren, het was een prachtige dag. leootje stuurde na een vragende sms direct.... de weg te varen tijden terug, super schipper. (later hoorde we de stress, vertelt hij graag zelf over).

De tocht verliep van motoren en zeilen en soms op het fokje ruim 9,5 knts. een prachtige tocht zo over de schelde. om 1600 verwachtte we nog snel in de zon met mapa een biertje te nemen, helaas het tollen over de neer duurde ruim 2 uur, toen nog schutten en fd scoren (FD=financieel diensnummer) of te wel banknummer Zeerob/antwerpen, jarenlang geldig.

Om 1900 liepen we de haven binnen waar de havenmeester ons verwelkomde met rubberboot en de woorden, 'je vader ligt hier ook hé'. kortom een prachtig plekje achter de Helena was door mapa gereserveerd, leuk om zo aan te komen.

Mama had heerlijk gekookt en rond 2200 waren de plannen voro de woensdag gereed en gingen mapa aan de afwas en wij de zeerob nachtklaar maken. rocon/220/matten/etc.

Geen opmerkingen: