woensdag 5 augustus 2009

Scheveningen => IJmuiden



Het was me het dagje wel..
Te beginnen met vanochtend vroeg, papa en dianne stonden al om kwart voor 7 op omdat de buren vertrokken.
Hij kroop terug in bed om vervolgends om kwart over acht er weer uit te kopen om te bellen met 't werk.
Ik stond rond half 9 op en ging naar de kant roeien naar de vis zaak. Ik zag er nog redelijk slaperig uit dus kreeg het volgende te horen: Ben je uit huis getrapt, heb je te veel gezopen?!?
Dat kreeg ik te horen van de mensen die daar werkte.
Ik even rond kijken en ik ging weer terug naar de boot, waar papa zat te bellen en dianne ook wakker was geworden.
Onze nieuwe buren gingen ook weer weg dus we moesten verplaatsen. Dus we gingen iets meer in de haven liggen en daar lagen we 2 dik, alles beter als voorheen 7 dik!
Annick ging douchen en Wij gingen ontbijten.
Toen Annick terug kwam vertelde ze dat je gratis kon internetten, waar we wel naar verlangde.
Dus we gingen even een half uurtje internetten en kwamen daarna terug om de stad in te gaan.(Scheveningen)
We moesten een boek kopen en boodschappen doen, als eerste kwamen we langs een leuke kleren winkel waar Dianne en ik iets leuks uitkozen.
We vroegen nog even waar een boekhandel zat en gingen verder op stap.
Lekker over de boulevart gelopen naar de boekhandel en een boek uitgekozen.
Op de terug weg kwamen we een italiaans ijskraampje tegen waar we van hebben genoten.
Het strand was mega druk en super vol door het hete weer.
Dianne en Annick gingen nog even wat boodschappen doen en pap en ik gingen een stuk hout en een zaag kopen..
Jaaha voor de pavaan die we zelf gingen maken!
Een stuk hout op de kop getikt en een zaag.
We liepen terug naar de boot waar dianne en annick een kwartiertje later aankwamen.
We gingen vertrekken richting ijmuiden want het weer was prachtig.
Pap en ik maakte de pavaan en lieten hem te water en hij werkte.
Na ongeveer een kwartier hadden we zin om te zwemmen dus legden we de boot even stil.
Lekkere plons en daarna weer verder.
Na een tijdje verscheen de pavaan boven water en jahoor. VIS.
Dat was dus 1 voor vanavond.
Zo ging het dus een tijd door en vingen we tot onze verbazing 9 vissen.
Erg grote ook maar ook normalen.
We gingen lekker borrellen. Het hele achterdekje zat ongeveer onder het bloed wat ik daarna goed heb geschropt.
Aangekomen in de haven legde we mooi aan en legde water en stroom aan.
We realiseerde ons dat we iets te veel vis hadden en hebben een paar vissen weg gegeven aan de buren.
Die wouden er wel van smullen.
Dianne begon te koken wat er erg lekker uit zag.
Makreel voor ons en voor annick lekkere kipkluifjes met aardappels en lekkere salade.
Smullensmullen.
Dit was het weer. Door Lennard

Geen opmerkingen: